Praktijk voor Psychotherapie Oerlemans   Werkwijze

Werkwijze

De eerste stap is dat u mij een mail stuurt waarin u heel kort uw klachten omschrijft alsook uw telefoonnummer vermeldt. Ik zal dan proberen u binnen 2 werkdagen terug te bellen (op vrijdag werk ik niet). In dit telefonisch contact kunt u uw vragen stellen, zullen we kijken wat u mogelijk vergoed krijgt van uw zorgverzekeraar (dat doen we via de website www.eiswijzer.nl. NB: hieraan kunt u geen rechten ontlenen) en zal ik een inschatting maken of ik de juiste therapeut voor u ben, o.a. middels het bespreken van de contra-indicaties. Dan zal er een vrijblijvende kennismaking plaatsvinden. Dit gesprek van maximaal 45 minuten is bedoeld om de mogelijkheid te hebben elkaar te ontmoeten en kennis te maken waarna beide partijen kunnen besluiten of men door wil gaan of niet. Als één van beide partijen besluit niet door te willen gaan, zal er geen rekening volgen en gaat ieder zijns weegs. Als de intake gepland wordt, zal het kennismakingsgesprek worden meegenomen in de bekostiging van de behandeling. Let wel, aan dit kennismakingsgesprek kunt u geen rechten ontlenen. Mocht er een afspraak gemaakt worden voor de officiële intake, dan bestaat deze uit 3 gesprekken (in de 3e afspraak wordt de HONOS+ gescoord), waarna in het 4e gesprek een advies volgt: óf we bereiken overeenstemming over het te behalen behandeldoel, frequentie van de sessies en evaluatief moment (vastgelegd in een behandelplan), óf op basis van de door u verstrekte informatie blijkt dat ik niet de meest geschikte behandelaar voor u ben (bijvoorbeeld bij contra-indicaties) en ik u zal adviseren een andere therapeut te zoeken. Daarna stopt ons contact. Behandeling zonder vergoeding van uw verzekeraar is ook mogelijk. Ik hanteer, ook dan, de tarieven die opgesteld zijn door de NZa die in mijn optiek marktconform zijn. Sinds januari 2022 is de financiering in de GGZ drastisch veranderd. Hiervoor verwijs ik u graag naar de website www.zorgprestatiemodel.nl Crisis buiten kantoortijden: Mocht er buiten kantoortijden een crisis zich voordoen en werkt wat wij hebben besproken niet, dan kunt u contact opnemen met de huisartsenpost. Waarnemingregeling: Ik heb met verschillende collega’s waarneming geregeld tijdens mijn vakantie. Cliënten die bij mij in behandleing zijn en tijdens mijn vakantie overbrugging nodig hebben, zijn hiervan op de hoogte en weten bij wie ze terecht kunnen.